16/04/2012

Taikalamppu Helsinki

Little cafeteria in the heart of Kallio, that is worth visiting.

Malá kavárna v srdci Kallio, která stojí za návštěvu.
(Česky níže)

I fell in love with this place by the time I crossed the door.
It was 8th March, Women's Day (Naistenpäivä) and I craved to do something nice for myself. Found this place via internet and soon enough discovered myself that this is just incredibly cute, amazingly colorful and pleasantly cheap wonderland. 

If you want to spend nice and cosy afternoon with your book or friends, in the tiny place that brings the impression of childhood and Spain, visit this cafeteria.
I recommend kahvi ja pulla (cofee and sweet cinnamon bun) or kaakao (hot chocolate milk). Did not have chance to try more homemade cakes, but I believe that there comes that time soon.

Adress is Torkkelinkatu 21, Helsinki and you will get there easily by tram number 8, tram stop Karhupusito.

More reviews and how to get there...from the Trip Advisor.

ČESKY:

Zamilovala jsem se do tohoto místa, hned jak jsem překročila práh dveří.
Byl osmý březen, Den Žen a já jsem toužila udělat pro sebe něco hezkého. Nala jsem tuto kavárničku na internetu a záhy jsem na vlastní oči poznala, že jde o neuvěřitelně roztomilou, úžasně barevnou a příjemně levnou Říši divů.

Jestli si přejete strávit příjemné odpoledne s knihou nebo s přáteli, v malinkém místě, které přináší atmosféru dětství a Španělska, navštivte tuto kavárnu.

Doporučuju "Kahvi ja pulla" (káva a sladká skořicová buchta- pečená doma, samořejmě) nebo "Kaakao" (teplé kakao).Zatím jsem nevyzkoušela žádný z nabídky domácích koláčů, ale myslím, že ta chvíle příjde brzy.


entrance door
Adresa je Torkkelinkatu 21, Helsinki a dostanete se sem pohodlně tramvají 8, zastávka Karhupuisto.

Další recenze a jak se tam dostat (v Angličtině) - Trip Advisor.

No comments: