01/02/2014

Oma hammaslääkärisi

Dental emergency.  The story of my aching tooth and how I had to visit dental emergency in Helsinki.


Zubní pohotovost. Příběh mého bolavého zubu a jak jsem musela navštívit zubní pohotovost v Helsinkách.
(Česky níže)

Yesterday I first time visited dental emergency in my life - on top of it, it was in Helsinki. 
Phone number: 0102 738 005 (always need to call in advance and book a time)
(15:00-20:00 booking time.
16:00-21:00 admission)

Address: Eteläesplanadi 22A, 2nd floor (orange and white building just across the street to the Svenska Teateri)
(it is right in the centre, at the Esplanadi park, so if you coe by car, be prepared to look for a parking place. I recommend Karsaminkatu street that is nearby, of course you pay for the parking)

Doctor and nurse were both SUPERnice (I would even stay for a longer chat, if it was not inappropriate and Robert was not waiting for me with little Juraj in the waiting hall :-) ), very professional and fast. Whole procedure lasted about half an hour (filling in papers included, and I have to add that ladies at the reception/admission were kind as well).
I had had an inflamed tooth (for quite a long time), so they used different fancy and interesting tools to clean the tooth and its tubules, while using local anesthetic of course. I felt well secured for the whole time and can only recommend their services. It is a dental emergency, so they take only acute cases, in the weekdays afternoon and evening (16.00 to 21.00) and at the weekends from 9.00 to 21.00.

If I got it right, this is a private dental clinic, that operates dental emergency for the city (the building is sure confirming my guess; it is luxuriously furnished and tastefully looking department). Regarding prices, I do not know yet, how much am I gonna pay for this fun trip (Robert thinks a lot. :-/ ). However, ladies at the reception told me that they are not gonna invoice me, my dentist in Tuusula will. Let's see. Definitely will inform you as soon as I get the invoice.

Webpage of Oma hammaslääkärisi.

ČESKY:

Tak jsem byla poprvé na pohotovosti se zubem - přesněji řečeno poprvé na zubní pohotovosti a ještě k tomu v Helsinkách.
Telefonní číslo: 0102 738 005  (vždy je nutno předem zavolat a objednat se!)
(15:00-20:00 objednávky,
16:00-21:00 příjem)

Adresa: Eteläesplanadi 22A, 2.patro (oranžovo-bílá budova, hned přes ulici je Svenska Teateri)
(je to přímo v centru, hned u parku Esplanadi, takže s parkovacími místy hodně špatné..k parkování doporučuji ulici Karsaminkatu poblíž, samozřejmě placené parkování).

Doktor i jeho zdravotní bratr byli supermilí (docela bych se tam i zdržela na pokec, kdyby to nebylo nevhodné a v čekárně na mě nečekal Robert s malým :-) ), profesionální a rychlí. Celý zákrok trval i s vyplňováním formuláře půl hodiny (na recepci/ příjmu byly taky moc milé paní). Měla jsem zánět stoličky, který tam už nějakou dobu byl, takže použili různé nástroje, aby mi vyčistili zub i kanálek, vše za použití lokální anestezie. Celou dobu jsem měla pocit, že jsem v dobrých rukou, můžu tedy jen doporučit. Já sama jsem tam byla jako na zubní pohotovosti. Akutní příjem znamená ve všední dny odpoledne a v podvečer (od 16:00 do 21:00) a o víkendech od 9:00 do 21:00.

Jestli jsem to pochopila správně, jedná se o soukromou firmu (ta budova tomu dost nasvědčovala; fakt luxusně zařízené a velmi vkusně vypadající), která ale provozuje pro město zubní pohotovost (teda to je aspoň můj odhad!). Co se týče ceny, zatím mi nepřišla faktura, takže nevím, kolik za tu srandu zaplatím (Robert si myslí, že hodně! :-/ ). Nicméně paní na recepci mi řekly, že oni mi posílat účet nebudou, že to bude až můj zubní lékař v Tuusula. Tak jsem zvědavá. Určitě vás budu informovat, hned jak se to dozvím.


Webová stránka Oma hammaslääkärisi (v angličtině)

No comments: